Digitális marketing szakemberként megfogalmazott kísérőlevele kövessen egy adott szerkezetet és formátumot. Hozzáértő marketingesként pontosan tudhatja milyen zavaró lehet, ha túlságosan eltérünk a megszokott dolgoktól. Ez igaz a kísérőlevélre is.
Természetesen megmutathatja kreatív oldalát, viszont ügyeljen arra, hogy digitális marketing szakemberként összeállított kísérőlevele mindenképpen tartalmazza az alábbi elemeket:
Az alábbi, digitális marketing szakemberek számára megfogalmazott kísérőlevél példa jó kiindulási pont lehet saját pályázata elkészítéséhez:
2022. december 3.
Tisztelt Gergye Maja!
A digitális marketing arról szól, hogyan találjuk meg a közléshez megfelelő hangot, erősítjük fel azt és teremtünk egy egész közösséget az üzenet köré. Korábbi három munkahelyemen díjnyertes közösségi stratégiák mellett sikerült 1700%-kal nagyobb közönséget megszólítanom és a márkatudatosság minden korábbi elképzelést túlszárnyalt.
Egy jó közösségi média stratégia szinte magától fejlődik és digitális marketing menedzserként az én feladatom, hogy ehhez minden összetevő elemet biztosítsak. A fogyasztói márkák digitális marketing kampányának optimalizálásával szinte a fogyasztók lelkéig hatolunk – munkám során megháromszoroztam egy jégkrémmárka eladási adatait; egy 1200%-os eredményt elért, hasonló termékeket alkalmazó promóción keresztül sikerült betörnöm a személyes higiéniai termékek piacára; valamint biztosítottam, hogy egy új smoothie termékcsalád 6 hónap alatt 25%-os piaci részesedést érhessen el.
Mellékeltem portfólióm néhány kiválasztott elemét, melyekről úgy vélem, hogy az Önök kampányai számára is hasznos tapasztalatként alkalmazhatók. Nincs két egyforma márka, viszont sok esetben az egyik márkánál már sikeres megközelítés egy másiknál is beválhat. A fogyasztói termékek legjobb marketing szakértői között tartanak számon és egész biztos vagyok benne, hogy korábbi sikereimet az Önök hasznára fordíthatom.
Örömömre szolgálna, ha lehetőséget kaphatnék egy személyes elbeszélgetésre, ahol bemutathatnám márkájuk közösségi médiában megvalósítható terjeszkedésére vonatkozó ötleteimet.
Tisztelettel: Jónás Attila
A weboldalakhoz és a közösségi média profilokhoz hasonlóan, a fejléc a kísérőlevélben is segít a tartalom és a képi elemek beazonosításában. A nagy vállalatoknál általában a munkaerő-felvétellel egy egész személyzeti osztály foglalkozik, így előfordulhat, hogy pályázata egyik asztalról a másikra kerül. A fejléc elsődleges szerepe, hogy az olvasó személyétől függetlenül felismerjék a nevét és egyből megtalálják elérhetőségi adatait.
A fejléc másik feladata egy szemnek kellemes formai világ megteremtése és a figyelem felkeltése. Itt lehetősége nyílik megcsillogtatni egyéni stílusát, ezért érdemes egy egyszerre szakmailag megfelelő és mutatós külsőt kialakítani.
A szakasz célja: A dokumentum azonosítása a szükséges személyes adatok feltüntetésével, valamint a HR-vezető figyelmének felkeltése a vonzó formai megoldások révén.
A kísérőlevél üdvözlésével már a kezdetektől kialakíthat egy tiszteletteljes, mégis közvetlenebb hangnemet. Gondosan válassza ki a megszólítást, hiszen manapság egyre több vállalat választja a kötetlenebb kommunikációs formákat. A hivatalosabb hangvétel kedvelőinél használja a "Tisztelt" kifejezést, amit a címzett teljesen nevével egészítsen ki. Ezzel nem nyúlhat mellé. Kísérőlevél mintánkban mi is ezt a változatot használtuk. Amennyiben a vállalat büszke fiatalos lendületére, akár még az "Üdv [utónév]!" változat is elfogadható.
A szakasz célja: A címzett megszólítása a vállalati kultúrának megfelelően, lehetőség szerint a címzett nevének használatával.
Az olvasó érdeklődésének felkeltése szempontjából a legfontosabb szerepe az első bekezdésnek van - ez nem csak a kísérőlevélre, hanem minden egyéb, akár online tartalomra is igaz. Ennek megfelelően egy izgalmas, mégis szakszerű, lehetőleg gyorsan a lényegre törő bevezetést fogalmazzon meg. Egy érdekes rövid történettel, vagy a témához kapcsolódó statisztikák és figyelemre méltó adatok feltüntetésével elérheti a kívánt célt. Ügyeljen arra, hogy az itt megadott információ kapcsolódjon a levél törzsszövegéhez.
A szakasz célja: A HR-vezető figyelmének felkeltése egy izgalmas és a témához kapcsolódó bevezetéssel, ösztönzés a levél többi elemének elolvasására.
Az itt olvasható kísérőlevél példa kapásból bemutatja az író elképzeléseit és a karrierje során elért sikereit.
A digitális marketing arról szól, hogyan találjuk meg a közléshez megfelelő hangot, erősítjük fel azt és teremtünk egy egész közösséget az üzenet köré. Korábbi három munkahelyemen díjnyertes közösségi stratégiák mellett sikerült 1700%-kal nagyobb közönséget megszólítanom és a márkatudatosság minden korábbi elképzelést túlszárnyalt (növekedés 2%-ról 102%-ra).
A kísérőlevél középső szakaszában végre rátérhet a munkakör betöltésénél előnyt jelentő készségeire és marketing tapasztalataira. Önéletrajzából emelje ki az adott álláshoz leginkább kapcsolódó példákat, viszont az egyes történeteket tömören fogalmazza meg. Ehhez kiváló megoldás az úgynevezett STAR (Situation, Task, Action, Result) módszer.
Elsőként mutassa be az adott helyzetet ( Situation) és a kapcsolódó feladatot ( Task), majd részletezze az alkalmazott műveleteket ( Action) és ezek pozitív eredményeit ( Result). A felsorolt példák kapcsolódjanak a jövendőbeli új munkaadójánál elvégzendő feladatokhoz, vagyis ezt a szakaszt mindenképpen át kell fogalmaznia minden egyes pályázat benyújtása előtt.
A törzsszöveg végén nyugodtan részletezheti, hogyan járulhatna hozzá a vállalat fejlődéséhez és milyen új stratégiákat vezetne be új munkakörében.
A szakasz célja: A STAR módszer használatával tömör, a témához kapcsolódó példák leírása készségeiről és munkatapasztalatairól; az új munkakör betöltésével járó előnyök bemutatása.
Az alábbi kísérőlevél példában, a levél írója a sikeres marketing kampányaival reklámozott a termékeket mutatja be.
Egy jó közösségi média stratégia szinte magától fejlődik és digitális marketing menedzserként az én feladatom, hogy ehhez minden összetevő elemet biztosítsak. A fogyasztói márkák digitális marketing kampányának optimalizálásával szinte a fogyasztók lelkéig hatolunk – munkám során megháromszoroztam egy jégkrémmárka eladási adatait; egy 1200%-os eredményt elért, hasonló termékeket alkalmazó promóción keresztül sikerült betörnöm a személyes higiéniai termékek piacára; valamint biztosítottam, hogy egy új smoothie termékcsalád 6 hónap alatt 25%-os piaci részesedést érhessen el.
Mellékeltem portfólióm néhány kiválasztott elemét, melyekről úgy vélem, hogy az Önök kampányai számára is hasznos tapasztalatként alkalmazhatók. Nincs két egyforma márka, viszont sok esetben az egyik márkánál már sikeres megközelítés egy másiknál is beválhat. A fogyasztói termékek legjobb marketing szakértői között tartanak számon és egész biztos vagyok benne, hogy korábbi sikereimet az Önök hasznára fordíthatom.
Most, hogy a nehezén már túlvan, elérkezett a levél pozitív hangvételű lezárásához. Az összegzés egyik leghatékonyabb módja egy felhívás vagy felszólítás alkalmazása. A lezáró mondattal kifejezi az állás iránti érdeklődését és lelkesedését, valamint arra ösztönzi a HR-vezetőt, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. A rendelkezésre álló helytől függően akár még személyes adatait és telefonszámát is megadhatja.
Ezután az üdvözlés hangnemének megfelelő búcsúzással zárja le a levelet. A levél közvetlenségétől függően, a "Tisztelettel:", az "Üdvözlettel:" és a "Köszönettel:" mind megfelelnek erre a célra.
A szakasz célja: A HR-vezetőnek célzott felhívás vagy felkérés megfogalmazása az állásinterjú megbeszéléséhez; a levél szakszerű és pozitív hangvételű lezárása. Legyen magabiztos, de soha ne legyen arrogáns vagy öntelt!
A lezárás legfontosabb eleme a felszólítás. Tekintse meg lenti kísérőlevél mintánkat!
Örömömre szolgálna, ha lehetőséget kaphatnék egy személyes elbeszélgetésre, ahol bemutathatnám márkájuk közösségi médiában megvalósítható terjeszkedésére vonatkozó ötleteimet.
Tisztelettel: Jónás Attila