Tanári önéletrajza összegzés (profil) szakasza rövid leírása személyiségének és szakmai ismereteinek egyaránt. Ez az Ön saját, tanítással kapcsolatos története. Ne vegye félvállról!
Az összegzés elsődleges céljai
Az összegzés (gyakran hívják profilnak vagy személyes bemutatkozásnak is) tanári önéletrajzában az egyetlen olyan hely, ahol alkalmazhatja kreatív készségeit és egy kis energia befektetésével, valamint egyéni vonásai megcsillogtatásával kiemelkedjen a többi jelentkező közül.
Íme tanárként összeállított önéletrajzának két legfőbb célja:
A legtöbb esetben az összegzés az önéletrajz legfelső részén, kiemelt helyen szerepel. Ez szakmai jellemzőit tartalmazó dokumentuma talán legfontosabb, kiemelt területe. Kezelje ennek megfelelően! Az bekezdés alapötletének megfelelően egy valódi, hús-vér személyt jelenítsen meg. Kerülje a közhelyeket és engedjen betekintést tanári munkájába. Ehhez kiváló segítséget nyújtanak a cselekvést kifejező igék.
Tapasztalt és lelkes, a gyerekek oktatása iránt elkötelezett tanító vagyok.
Nagy tapasztalattal rendelkezem a tananyag érthető és mindenki számára feldolgozható bemutatásában, miközben maradéktalanul követem a tanterv előírásait. A hatékony oktatási módszerek sikeres alkalmazása mellett lehetőséget biztosítok diákjaimnak kérdésekre és önálló tevékenységekre, ezzel is táplálva eredendő kíváncsiságukat. Folyamatosan követem az újító oktatási módszereket, melyek célja a gyermekek mentális, érzelmi és közösségi támogatása. Fontos számomra, hogy munkámmal és képességeimmel pozitív módon befolyásolhassam tanítványaim életét.
A tanári önéletrajz központi eleme a szakmai tapasztalat szakasz. Ez kapcsolja össze a dokumentum egyes részeit. Ennek megfelelően ez legyen a dokumentum legerősebb és legrészletesebb szakasza. A tanári hivatás egyike a legváltozatosabb és legrugalmasabb foglalkozásoknak, mind a szakmai tapasztalat, mind a háttértanulmányok szempontjából. Az Oktatási Minisztérium adatai alapján a tanítók átlagéletkora 46,6 év, míg a tanároké 46,9 év. Az adatok szerint túl nagy eltérés nincs a különböző iskolatípusok között, a szakiskolai tanárok a legfiatalabbak, a legidősebbek pedig a szakközépiskolai tanárok. Amennyiben teljesen kezdő vagy karriert szeretne váltani és így ezen a területen még nem rendelkezik semmilyen tapasztalattal, teljesen elfogadható a csupán részben kapcsolódó munkatapasztalatok felsorolása is.
Tanító , Oladi Általános Iskola, Szomathely
Szeptember 2015 — Szeptember 2022
Tanító , Brenner János Általános Iskola, Szombathely
Szeptember 2013 — Május 2015
A készségek szakasz a tanárként összeállított önéletrajz egyik legrövidebb eleme. A dokumentumban nincs sok hely a téma kifejtésére. A felsorolás minden eleme fejezze ki milyen jól ért a tanári pályához. A toborzók (és az ATS szoftver, vagyis a pályázókat követő rendszer) a készségek szakasz alapján mérik fel, hogy a jelentkező tanárként mennyire hatékony és sokoldalú a napi tevékenységek során és a kihívást rejtő helyzetekben. Az összegzéstől eltérően, az önéletrajz ezen szakaszában csupán kevés hely áll rendelkezésre. Itt nem fejtheti ki az elemeket részletesen, ezért minden egyes készséget gondosan kell megfogalmaznia, illetve el kell döntenie, hogy érdemes-e az adott képességet egyáltalán megemlítenie.
A legjobb készségeket egy előre megírt alaplistából választhatja ki. Ezt a listát ötletelés során, egy külön dokumentumon állítsa össze. Gondolja át az élete és karrierje során megszerzett összes képességet és készséget, ami szóba jöhet, legyen szó akár gyakorlati, akár szociális készségekről. Ezután minden egyes tanári pozícióhoz, személyre szabottan válassza ki a legmegfelelőbb képességeket. Még egyszer szeretnénk kiemelni: alaposan tanulmányozza át az álláshirdetést, így nem fog kimaradni egyetlen, a munkavállaló által fontosnak tartott készség sem.
A tanári önéletrajz végzettség szakaszát megfelelő gonddal állítsa össze, hiszen ez ténylegesen a szakmájához kapcsolódik, viszont maradjon a tömör megfogalmazás mellett. Ha másoddiplomával is rendelkezik, általános szabályként elmondható, hogy középiskolai tanulmányait felesleges feltüntetnie.
Az önéletrajznak ezen szakaszában fokozottan ügyeljen a letisztult formázásra, az egyértelmű és rövid leírásokra, valamint minden olyan vonatkozó tanúsítványra és oktatással kapcsolatos díjra, mellyel kifejezheti rátermettségét. A tanári hivatás esetében különösen nagy hangsúly helyeződik a tanúsítványokra és a végzettségekre. Legfontosabb megszerzett végzettségeit önéletrajza összegzés szakaszában emelje ki, a többit pedig ebben a szakaszban sorolhatja fel.
Nemzetiségi tanító, BDTK Tanító Szak - ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely
Szeptember 2009 — Május 2013
Érettségi, Jurisits Miklós Gimnázium és Kollégium, Kőszeg
Szeptember 2005 — Május 2009