Az önéletrajz összegzése, másnéven a profil, különösen fontos, hiszen itt kell bemutatnia személyiségét. Ez az a szakasz, ahol előnyös színben kell feltüntetnie magát. Ne szerénykedjen! Ez az önéletrajzkészítéshez használatos útmutató minden egyes lépést bemutat. Miért fontos az összegzés? Mert nem jut sok idő az olvasó lenyűgözésére és szeretné, hogy az önéletrajza már az elején kitűnjön a többi közül.
Önéletrajza összegzésében kiemelheti szociális készségeit, miközben egy kis betekintést enged szakmai tudásába is. Az önéletrajz többi része tapasztalataira, végzettségeire, valamint készségeire összpontosít, és nem sok teret enged a kreativitásnak, viszont itt kaphat arra lehetőséget, hogy megmutassa: önéletrajzát érdemes részleteiben is elolvasni.
Mivel valószínűleg az irodába belépve Ön az első ember, akivel az ügyfelek találkoznak, ezért mindenképpen mutassa be személyiségét. Ön derűs, nyugodt, segítőkész, szívesen megoldja mások problémáit? Ezeket a tulajdonságait emelje ki önéletrajza összegzésében. Ebben a szakaszban mutassa be korábbi szakmai eredményeit is. Ne feledje, hogy egy irodai asszisztens számos munkaterületen dolgozik. Mindenképpen érintse azt az iparágat, amelyben az állásra jelentkezik. Nézzen utána pontosan mit keres a munkáltató és emelje ki azokat a jellemzőit, melyek adott munkaterülethez szükségesek.
Szakszerű munkát végző adminisztratív asszisztensként állást keresek. Több, mint 7 éves tapasztalattal rendelkezem az irodai munka terén, különös tekintettel az adminisztrációs feladatok elvégzésre, a problémamegoldásra, a tervezésre. Fontosnak tartom a hatékonyság növelését és vezetőség munkaterhének csökkentését. Gyorsan tanulok, eligazodok a számítógépes programokban és az adatrendező rendszerekben,
Ez a rész nagyobb kihívást rejt, ha még teljesen kezdő az adminisztratív munka területén, akár kezdő munkavállalóként, akár karrierváltás miatt, viszont korábbi munkahelyeitől függetlenül készíthet egy erősségeit kiemelő, készségeire alapozó felsorolást. Első lépésként gondolja át milyen munkahelyeken dolgozott, akár teljes állásban, akár részmunkaidőben. Ne a munka leírására helyezze a hangsúlyt - helyette gondoljon az elért eredményekre és a szükséges képességekre. Amikor önéletrajza ezen szakaszával kezd foglalkozni, először készítsen egy általános listát legjelentősebb eredményeiről, majd ezt a listát a rendelkezésre álló helytől függően szűkítse a le a legfontosabb elemekre.
Irodai Asszisztens at Alföldi Tej Kft., Debrecen
July 2019 — Present
Irodai Asszisztens at Master Good, Debrecen
January 2017 — June 2019
Irodai Asszisztens at Tranzit-Ker Kereskedelmi Zrt., Debrecen
September 2014 — December 2016
A munkakörnyezettől függően egy irodai asszisztens feladata rendkívül szerteágazó lehet, viszont önéletrajzában a munkáltatót az adott munkaterülethez valóban fontos képességeivel nyűgözze le. Korábban már említettük a kulcsszavak használatát. Ezek fontos szerephez jutnak a készségek listázása során. Emellett segítenek átjutni az ATS-en, vagyis a Pályázókat Nyomon Követő Rendszerén. A készségek szakaszt mindig igazítsa ahhoz az álláshoz, amelyre jelentkezik. Ne feledje: a munkavállalók az ATS robotokat megadott kulcsszavak keresésére programozzák. Ezek a szavak nagy valószínűséggel az álláshirdetésben is szerepelnek. A készségeit tartalmazó általános listából válassza ki az adott pozícióhoz leginkább illőket.
Jó ötlet lehet, ha ezt a szakaszt önéletrajzában előbbre helyezi, különösen, ha még nem rendelkezik sok szakmai tapasztalattal. A Careerbuilder szerint a személyzeti munkatársak 40%-a szívesen látja a készségeket már az önéletrajz legelején. Lehetőség szerint a szakmai tapasztalatoknál már felsorolt készségeit ne ismételje meg - az egész önéletrajz nem hosszú, ezért használja ki a lehetőséget és jelenítsen meg minél több új információt.
A tudásalapú készségek a munka elvégzéséhez elengedhetetlen, mérhető készségek. Általában valamilyen tanfolyam vagy képzés keretében elsajátítható tudást jelölnek, például könyvviteli, szerkesztési vagy szövegszerkesztői képességeket.
A szociális készségeket gyakran társítják az "emberismerethez". Íme néhány, az irodai asszisztensek számára előnyös szociális készség:
Az önéletrajz végzettségek szakasza nagyobb jelentőséggel bír a kezdő munkavállalók esetében, de ettől függetlenül használatát mindenki az előnyére fordíthatja. Adminisztratív állás esetében a középiskolai végzettség a kiindulópont, viszont egyes tanfolyamok felsorolásával előnybe kerülhet a többi jelentkezővel szemben.
Ha eddig még nem tette meg, vegye fontolóra legalább egy tanfolyam elvégzését. Akár az OKJ tanfolyamok között is találhat olyat, amivel tovább növelheti önéletrajza értékét.
Az adminisztratív munkatársak esetében a kommunikáció egyike a legfontosabb készségeknek. A nem kellően szakszerű szerkesztés azt az érzetet kelti a munkáltatóban, hogy nem igazán képes megfelelően ellátni a kívánt feladatokat. Próbáljon meg olyan önéletrajz formátumot vagy sablont választani, mely kellőképpen kifejezi az adott munkáltató szakértelmét.
A CVapp.hu sablonválasztékával önéletrajzát tervezői képességek és szerkesztési szaktudás nélküli fantasztikus külsővel ruházhatja fel. Válasszon számos önéletrajz mintánk közül! Gondoljon erősségeire és válassza ki a hozzájuk illő, legkifejezőbb CV formátumot! Ezután használja szoftverünket és töltse fel az önéltrajz sablont személyes adataival.