A legtöbb kísérőlevél az alábbi szerkezeti elemeket tartalmazza:
Ezen elemekre vonatkozó részletes javaslatainkat megtalálhatja a kísérőlevél megírását bemutató, átfogó, szakértők által készített útmutatónkban.
Grafikus Tervezés - Hogyan írjunk kísérőlevelet Tervezőgrafikusként Itt pontosan megtudhatja hogyan írhat olyan kísérőlevelet, mely kiemelkedik a többi közül és eredményeként részt vehet az állásinterjún
Az alábbiakban a levél egyes szakaszai által kifejtett hatás optimalizálására vonatkozó tanácsainkat olvashatja.
A kísérőlevél fejléce, vagy más néven a cégjelzés, tartalmazza a jelentkező nevét, telefonszámát, e-mail címét és gyakran postai címét is. Az oldal legnagyobb méretű eleme az oldal tetején megjelenített, középre igazított név legyen. Ezzel egyfelől magabiztosságot sugall, másfelől a munkaadó könnyebben fog emlékezni Önre.
Elérhetőségeit akkor is tüntesse fel, ha a kísérőlevelet e-mailben küldi el. Bár a levelező rendszer "Válasz" opcióját is használhatnák, ettől még a kapcsolattartási adatokat külön is meg kell adnia. Előfordulhat, hogy az e-mailt kinyomtatják vagy továbbítják a vállalaton belül és már nem is olyan egyszerű válaszolni az adatok ismerete nélkül. Fontos, hogy a munkáltatónak ne okozzon gondot a pályázó gyors elérése.
Az üdvözlés, vagy másnéven megszólítás, a levél fejléc alatt található, "Tisztelt Xxxxxxx!” formában. Ez a levél nyitó sora. Szinte minden esetben érdemes a felelős személynek címezni a levelet. Ezzel egyrészt jelzi, hogy kísérőlevele konkrétan az adott pozícióhoz készült, másrész pedig megszólítja az olvasót.
Az emberek szívesen olvassák saját nevüket. És sokkal gyakrabban válaszolnak egy személyesen nekik címzett levélre, mint a vállalatnak vagy a részlegnek szóló, általános megszólítást tartalmazó dokumentumra. Ha az álláshirdetésben nem találja a HR-vezető nevét, egyes esetekben érdemes a vállalatnál telefonon érdeklődni és megkérdezni ki felel a pozícióra érkező pályázatokért.
Néha a munkáltatók direkt nem szeretnék a jelentkezőkkel tudatni, ki dönt a munkaerő felvételéről. Ilyenkor tartsa tiszteletben a vállalat irányelveit és ne próbálja meg mindenáron kideríteni az információt.
Az egyik leggyakoribb (és legkevesebb energiát igénylő) bevezető mondat a következő: "Azért írok, mert érdeklődni szeretnék a meghirdetett..." Azonban az "Azért írok" kifejezést teljes mértékben mellőzni kell minden kísérőlevélből! A címzett pontosan tudja, hogy miért ír, felesleges erre külön felhívni a figyelmét.
A kísérőlevél üdvözlésének célja: Közvetlen, személyes kapcsolat kialakítása a HR-vezetővel; barátságos, hivatalos hangnem megteremtése.
Tisztelt Fülöp Enikő! CÍM
Egy olyan világban élünk, ahol a figyelem felkeltése mindennél fontosabb. Manapság az ügyfelek érdeklődését kizárólag minőségi, díjnyertes grafikai megoldásokkal és lélegzetelállító képi megjelenítésekkel lehetséges megragadni, az üzenet csak ebben a formában adható át eredményesen. 12 éve dolgozom tervezőgrafikusként. Rengetegszer tapasztaltam, hogy akár a közösségi médiában, akár egy alkalmazásban az ügyfelek egyetlen kézmozdulattal tovább görgetik a számukra érdektelen tartalmakat.
A fogyasztóknak szóló hirdetések tekintetében a környéken a Design036
az egyetlen jelentős cég. Fogyasztási cikkekkel és vendéglátással foglalkozó ügyfeleik márkái letaglózó képi megjelenítéssel hívhatók életre és ehhez Önöknek egy olyan tervezőgrafikusra van szükségük, aki a kreatív elgondolásokat gond nélkül grafikus valósággá varázsolja. Több éven keresztül dolgoztam hazai versenytársuk megbízásain, de most, hogy elköltöztem a fővárosból örülnék, ha az Önök ügyfeleit is le tudnám nyűgözni munkáim erejével és egyszerűségével. Diplomámat tervezőgrafika alapszakon szereztem és hozzáértő módon kezelem az összes fontos tervező, webes, wireframe és multimédia szoftvert. Évente több, mint 120 grafikai tervezéssel kapcsolatos projektben veszek részt és ennek köszönhetően pontosan tudom hogyan jeleníthetem meg ügyfeleim üzenetét a megfelelő módon.
Amennyiben sikerül a legjobb ötleteket már a folyamat elején megragadni, az a versenytársakat megsemmisítő eredményhez vezet, ahogy ezt az alábbi eredmények is bizonyítják:
Nagy örömömre szolgálna, ha egy beszélgetés keretében bemutathatnám,
hogy többcsatornás képi megoldásaim hogyan segítették korábbi ügyfeleimet. Egészen biztos vagyok abban, hogy ugyanezt az eredményt tudnám nyújtani az Önök ügyfelei számára is.
Üdvözlettel: Puskás Martin
Most, hogy bemutatkozott és felkeltette az olvasó érdeklődését, ideje rátérni a levél fő mondanivalójára - arra a nyilvánvaló tényre, hogy Ön a tökéletes jelölt a meghirdetett állásra.
A levél két központi bekezdésében részletesen mutassa be tapasztalatait, készségeit és az adott területen elért sikereit. Legyen a lehető legkonkrétabb és állításait igazolja tényekkel és adatokkal. Ehhez kiváló megoldás az úgynevezett STAR módszer: mutassa be eredményeit egy helyzet( Situation) és a kapcsolódó feladat ( Task), az alkalmazott műveletek ( Action) és ezek pozitív eredmény ( Result) felhasználásával.
Használjon erőteljes, cselekvést kifejező igéket, lehetőség szerint minél több tényt és adatot. Például, mutassa be hány magazin címlapját tervezte, hány weboldalt tervezett, vagy konkrétan adja meg az Ön által tervezett hirdetési kampány költségkeretét.
A kísérőlevél törzsszövegének célja: Az olvasó meggyőzése arról, hogy kivételes tervezőgrafikusi készségekkel és képességekkel rendelkezik.
A fogyasztóknak szóló hirdetések tekintetében a környéken a Design036
az egyetlen jelentős cég. Fogyasztási cikkekkel és vendéglátással foglalkozó ügyfeleik márkái letaglózó képi megjelenítéssel hívhatók életre és ehhez Önöknek egy olyan tervezőgrafikusra van szükségük, aki a kreatív elgondolásokat gond nélkül grafikus valósággá varázsolja. Több éven keresztül dolgoztam hazai versenytársuk megbízásain, de most, hogy elköltöztem a fővárosból örülnék, ha az Önök ügyfeleit is le tudnám nyűgözni munkáim erejével és egyszerűségével. Diplomámat tervezőgrafika alapszakon szereztem és hozzáértő módon kezelem az összes fontos tervező, webes, wireframe és multimédia szoftvert. Évente több, mint 120 grafikai tervezéssel kapcsolatos projektben veszek részt és ennek köszönhetően pontosan tudom hogyan jeleníthetem meg ügyfeleim üzenetét a megfelelő módon.
Amennyiben sikerül a legjobb ötleteket már a folyamat elején megragadni, az a versenytársakat megsemmisítő eredményhez vezet, ahogy ezt az alábbi eredmények is bizonyítják:
Nagy örömömre szolgálna, ha egy beszélgetés keretében bemutathatnám,
A levél végén használjon felszólítást vagy felhívást, és ezzel ösztökélje az olvasót válaszra, nehogy levelét félretegye és elfeledkezzen róla!
Megkérdezheti, mikor érdeklődhet a döntés felől. Ezzel is jelzi, hogy komolyan gondolja a jelentkezést és az állás igazán fontos Önnek. Akár megemlítheti azt is, hogy szívesen részt venne egy személyes állásinterjún, de azt mindenképpen jelezze, hogy számít a válaszra.
Ez a bekezdés legyen rövid, viszont valamilyen módon késztesse a címzettet reakcióra. Legyen magabiztos és eltökélt, de kerülje a követelőző vagy fennhéjázó megfogalmazást. Másként megfogalmazva: szeretné megszerezni a tervezőgrafikusi állást, viszont ezt nem követelheti. A magabiztos hangnemmel az olvasóban egy kivételes pályázó képe jelenik meg.
A kísérőlevél lezárásának célja: Felszólítás alkalmazása a levél befejezéseként, mellyel az olvasót további tettekre sarkallja.
hogy többcsatornás képi megoldásaim hogyan segítették korábbi ügyfeleimet. Egészen biztos vagyok abban, hogy ugyanezt az eredményt tudnám nyújtani az Önök ügyfelei számára is.
Üdvözlettel: Puskás Martin